Τετάρτη 23 Ιουλίου
30.8 C
Tinos

koinignomi.gr: Αντιδράσεις για τα συνεχή black out στην Τήνο

Ακούστε αυτό το άρθρο

Η ανακοίνωση του Δήμου και οι διαμαρτυρίες δημοτών και επιχειρηματιών απέναντι στα σοβαρά προβλήματα που προκλήθηκαν στο νησί

Συντάκτης: Θοδωρής Καρατζούνης

Σοβαρές δυσλειτουργίες στην καθημερινότητα κατοίκων, επιχειρήσεων και επισκεπτών, προκάλεσαν οι επαναλαμβανόμενες διακοπές ρεύματος που σημειώθηκαν τις τελευταίες ημέρες στην Τήνο. Η ηλεκτροδότηση στο νησί παρουσίαζε έντονη αστάθεια, με συνεχείς πτώσεις τάσης, διακοπές και διαρκείς αυξομειώσεις, όπως καταγγέλλουν οι κάτοικοι και οι επιχειρηματίες, που έκαναν λόγο για ζημιές στον εξοπλισμό των σπιτιών και των επιχειρήσεων τους.

Η κατάσταση κορυφώθηκε την Πέμπτη 17 Ιουλίου, όταν ο ΔΕΔΔΗΕ διέκοψε εντελώς την παροχή ρεύματος στον υποσταθμό μέσης τάσης των δημοτικών μονάδων αφαλάτωσης, προκαλώντας άμεσα διακοπή της παραγωγής νερού και σοβαρή κρίση στην υδροδότηση των βασικών περιοχών του νησιού, που έμειναν για περισσότερο από 15 ώρες χωρίς νερό.

Ο Δήμος Τήνου εξέδωσε αναλυτική ανακοίνωση για τα γεγονότα, ζητώντας συγνώμη από τους δημότες και τους επισκέπτες για την ταλαιπωρία και εκφράζοντας τη δυσαρέσκειά του προς τη ΔΕΔΔΗΕ για την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί.

Θέλουμε σοβαρές λύσεις και όχι συγγνώμες κάθε φορά που κάτι καταρρέει”

Η “Κοινή Γνώμη” επικοινώνησε με κατοίκους της Τήνου, οι οποίοι μετέφεραν την αγανάκτησή τους για τις συνεχιζόμενες βλάβες και τις συνέπειες στις περιουσίες τους.

Χαρακτηριστικά ένας από τους κατοίκους της περιοχής Δύο Χωρία, ανέφερε ότι “το ρεύμα όλη μέρα αναβόσβηνε και βλέπαμε από ψηλά τη Χώρα της Τήνου, σαν χριστουγεννιάτικο δέντρο. Ούτε ψυγεία δούλευαν σωστά, ούτε κλιματιστικά και πολλές συσκευές αχρηστεύτηκαν. Ήδη έχουμε ξεκινήσει επικοινωνία με τον ΔΕΔΔΗΕ για να ζητήσουμε αποζημιώσεις. Δεν γίνεται να πληρώνουμε λογαριασμούς για να βλέπουμε τα σπίτια μας να καταστρέφονται από τις αυξομειώσεις”.

Ένας άλλος κάτοικος της Τήνου τόνισε πως “μένουμε σε ένα νησί που φιλοξενεί χιλιάδες κόσμο κάθε καλοκαίρι και ο ΔΕΔΔΗΕ μας έχει εγκαταλείψει. Είναι ανυπόφορη η κατάσταση με την υποστελέχωση. Θέλουμε σοβαρές λύσεις και όχι συγγνώμες κάθε φορά που κάτι καταρρέει”.

Μ. Κουκοβίνης: “Τα προβλήματα αυτά είναι γνωστά εδώ και χρόνια”

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Εστίασης Τήνου, Μάρκος Κουκοβίνης μίλησε στην εφημερίδα για τα συνεχιζόμενα προβλήματα που προκαλεί η γενικότερη υποστελέχωση του ΔΕΔΔΗΕ.

“Το πρόβλημα είναι διπλό. Αφενός, κόβεται η τροφοδοσία του ρεύματος και αφετέρου, επειδή η υδροδότηση εξαρτάται από την αφαλάτωση, διακόπτεται και το νερό. Τα προβλήματα αυτά είναι γνωστά εδώ και χρόνια και συνηθίζεται, μόλις ανέβουν οι θερμοκρασίες το καλοκαίρι, να αντιμετωπίζουμε επαναλαμβανόμενα ζητήματα, είτε με μικροδιακοπές, είτε με πολύωρες διακοπές ρεύματος και υδροδότησης. Γενικά επικρατεί αγανάκτηση από τους επιχειρηματίες, ειδικά φέτος που οι βοριάδες είναι έντονοι και στις πρώτες άπνοιες, που ο κόσμος βγαίνει έξω, τέλος Ιουλίου, συμβαίνει κάτι τέτοιο. Λόγω των προβλημάτων, δεν μπορούσαν να ανταποκριθούν όπως θα ήθελαν, καθώς δημιουργούνται ζητήματα χωρίς να υπάρχουν λύσεις ή δυνατότητα παρέμβασης από τους ίδιους στις επιχειρήσεις τους”, ανέφερε αρχικά.

“Το πρόβλημα είναι ξεκάθαρα θέμα του ΔΕΔΔΗΕ”

Στη συνέχεια ο κ, Κουκοβίνης αναφέρθηκε στη σοβαρή έλλειψη τόσο προσωπικού, όσο και σχεδιασμού επισημαίνοντας πως “το νησί είναι υποστελεχωμένο σε τεχνικό προσωπικό, δεν γίνεται η συντήρηση των υποδομών όταν πρέπει και κάθε χρόνο βρίσκονται πρόχειρες λύσεις για να σωθεί η κατάσταση τη στιγμή της βλάβης και να σταματήσει η γκρίνια του κόσμου. Δεν υπάρχει ουσιαστικός σχεδιασμός. Δεν φταίνε τόσο τα λίγα άτομα που υπηρετούν στο νησί. Όταν είναι μόλις τρία άτομα για να εξυπηρετήσουν 40.000 ανθρώπους και όλες τις επιχειρήσεις ανοιχτές, είναι λογικό να μη προλαβαίνουν. Το πρόβλημα είναι η έλλειψη μέριμνας από τις αρχές από την αρχή της σεζόν. Έτσι, μόλις υπάρξουν οι πρώτες άπνοιες και ο κόσμος ανάψει τα κλιματιστικά, είναι λογικό να υπερφορτωθεί το σύστημα. Και γίνεται σύσταση για μείωση κατανάλωσης, αλλά δεν είναι ρεαλιστικό όταν ιδρώνουμε 18 φορές τη μέρα να μας λένε να μην ανάβουμε τα κλιματιστικά ή να μειώσουμε το νερό. Υπήρξαν ζημιές και σε επιχειρηματίες, σε ψυγεία, κλιματιστικά, πλακέτες. Βέβαια, οι περισσότεροι πλέον ξέρουν τι να αποσυνδέουν εκείνες τις ώρες για να προστατευτούν”.

Π. Κροντηράς: “Το πρόβλημα είναι σημαντικό και υπάρχει έγγραφο για την υποστελέχωση του ΔΕΔΔΗΕ από το 2024”

Η “Κοινή Γνώμη” επικοινώνησε με τον δήμαρχο, Παναγιώτη Κροντηρά, ο οποίος αναφέρθηκε στις εκτεταμένες διακοπές στο δίκτυο του ΔΕΔΔΗΕ.

“Υπήρξαν προβλήματα σε ολόκληρο το νησί, αλλά και σοβαρά προβλήματα στην υδροδότηση, γιατί δημιουργήθηκε ζήτημα με τον υποσταθμό, που λόγω βλάβης μας άφησε για τουλάχιστον 15 ώρες χωρίς δυνατότητα παραγωγής νερού. Υπήρξε άμεση κινητοποίηση, ήρθε συνεργείο από την Αθήνα, έγινε ο απαραίτητος έλεγχος και διαπιστώθηκε ότι το πρόβλημα δεν ήταν στον δικό μας εξοπλισμό, αλλά καθαρά ευθύνη του ΔΕΔΔΗΕ. Τελικά, το ρεύμα επανήλθε μετά από αρκετές προσπάθειες. Το πρόβλημα είναι σημαντικό και υπάρχει έγγραφο για την υποστελέχωση από το 2024 και το δίκτυο δεν έχει συντηρηθεί επαρκώς από την τεχνική υπηρεσία του ΔΕΔΔΗΕ. Δεν έχει γίνει η απαραίτητη συντήρηση και το πλύσιμο στις κολόνες, όπως γινόταν κάθε χρόνο, και έτσι με τις πρώτες εκτεταμένες διακοπές, ιδιαίτερα όταν επικρατούσαν άπνοιες και μετά νοτιάς, το δίκτυο κατέρρευσε” υπογράμμισε αρχικά.

“Ο Δήμος θα εκδώσει επιστολή με συγκεκριμένα αιτήματα για την ενίσχυση των υποδομών και τη στελέχωση του προσωπικού”

Στη συνέχεια ο κ. Κροντηράς αναφέρθηκε στις νομικές ενέργειες του Δήμου που θα ακολουθήσουν, τονίζοντας πως “όπως ανέφερα και στην ανακοίνωσή μου, ο Δήμος, ασκώντας κάθε νόμιμο δικαίωμα και ενέργεια, κινείται για να διασφαλίσει τα συμφέροντα του Δήμου και των δημοτών, αλλά και για την προστασία των υποδομών και της ποιότητας ζωής. Βρίσκομαι σε συνεχή επικοινωνία τόσο με τον τοπικό εκπρόσωπο του ΔΕΔΔΗΕ, αλλά και με τη Διεύθυνση Περιφέρειας Αττικής που ανήκει η Τήνος, για να πιέσουμε ώστε να ληφθούν μέτρα. Δυστυχώς, δεν έχει γίνει ακόμη κάτι άμεσο. Αυτό που ζητάμε τουλάχιστον, είναι να ενισχυθεί με προσωπικό το τοπικό συνεργείο του ΔΕΔΔΗΕ και να ανατεθεί εργολαβία για την τακτική συντήρηση, όπως γινόταν τα προηγούμενα χρόνια και το οποίο μείωνε τα προβλήματα. Δεν θεωρώ ότι το πρόβλημα είναι άλυτο, αλλά δεν πρέπει να το αφήσουμε να επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο. Σήμερα, ο Δήμος θα εκδώσει επιστολή με συγκεκριμένα αιτήματα για την ενίσχυση των υποδομών και τη στελέχωση του προσωπικού, ώστε να αποφευχθούν τέτοιες καταστάσεις στο μέλλον”.

Η ανακοίνωση του Δήμου Τήνου

Για την κατάσταση που επικράτησε τις τελευταίες ημέρες, ο Δήμος Τήνου προχώρησε σε επίσημη ανακοίνωση, στην οποία περιγράφει αναλυτικά τα γεγονότα και τις ενέργειες της Δημοτικής Αρχής. Ενδεικτικά η ανακοίνωση, αναφέρει:

“Ο Δήμος Τήνου ενημερώνει ότι, μετά τις εκτεταμένες διακοπές και πτώσεις τάσης στο δίκτυο ηλεκτροδότησης του ΔΕΔΔΗΕ, εκτός από τα σοβαρά προβλήματα που δημιουργήθηκαν σε επιχειρήσεις και κατοικίες, δημιουργήθηκε σοβαρό πρόβλημα ηλεκτροδότησης στις μονάδες αφαλατώσεων του Δήμου, με αποτέλεσμα τη διακοπή παραγωγής νερού από τις 12:30μμ, στις 17/7/2025, που είχε ως αποτέλεσμα τα σοβαρά προβλήματα της υδροδότησης του νησιού μας.

Με εντολή του ΔΕΔΔΗΕ, διακόπηκε η παροχή ρεύματος στον Δημοτικό υποσταθμό μέσης τάσης των αφαλατώσεων, ζητώντας από το Δήμο νέο πιστοποιητικό επανασύνδεσης του υποσταθμού από εξειδικευμένη εταιρεία. Σήμερα, με άμεσες ενέργειες του Δήμου, έφτασε στο νησί εξειδικευμένο συνεργείο, το οποίο, μετά από πολύωρο έλεγχο, διαπίστωσε ότι δεν υπήρχε πρόβλημα στον υποσταθμό και έγινε η επανασύνδεση της παροχής.

Από την παρουσίαση του προβλήματος βρισκόμαστε σε διαρκή επικοινωνία με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΔΕΔΔΗΕ, τη Διεύθυνση Περιφέρειας Αττικής του ΔΕΔΔΗΕ και το αρμόδιο Υπουργείο που εποπτεύει τον ΔΕΔΔΗΕ, εκφράζοντας την έντονη δυσαρέσκεια μας για την κατάσταση που έχουν δημιουργήσει στο νησί μας τα προβλήματα της ηλεκτροδότησης, ζητώντας άμεσα να αποκατασταθούν, καθώς επίσης και την άμεση στελέχωση του κλιμακείου του ΔΕΔΔΗΕ Τήνου προκειμένου να γίνει η απαραίτητη συντήρηση – πλύσιμο του δικτύου ώστε να ελαχιστοποιηθούν τα προβλήματα.

Ως Δήμος Τήνου ζητάμε συγνώμη για την ταλαιπωρία, δημοτών και επισκεπτών του νησιού μας και ευχαριστούμε θερμά όλους όσους εργάστηκαν και εργάζονται αδιάκοπα για την αποκατάσταση της υδροδότησης, ιδιαίτερα την Υπηρεσία Ύδρευσης και τον αρμόδιο αντιδήμαρχο Ύδρευσης, Γιάννη Ζαλώνη”.

11η Γιορτή Ρίγανης στα Δύο Χωριά – Σάββατο 26 Ιουλίου

11η Γιορτή Ρίγανης – Δύο Χωριά Τήνου 📅 Σάββατο 26...

Σχήματα Σιωπής: Τοπία, Φως και Μνήμες του Βασίλη Τάγκαλου

Ατομική έκθεση ζωγραφικής του Βασίλη Τάγκαλου Σχήματα Σιωπής: Τοπία, Φως...

Δήμος Τήνου : Παρέμβαση καθαρισμού κεντρικών δρόμων της Xώρας

Τις πρώτες πρωινές ώρες της Δευτέρας 21 Ιουλίου, η...

Βλάβη σε μετασχηματιστή στη Χώρα – Αποκατάσταση έως τις 18:30-18:45

Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες, συνεργείο της ΔΕΔΔΗΕ...